Tuesday 23 August 2011

SOKONG DALAM TAKUT-TAKUT.... MASIH RELEVANKAH ??? (TULISAN PPK PENAGA PADA 28/2/2010)

SOKONG DALAM TAKUT-TAKUT


Salam Du`at sekelian.......


Jika dikumpulkan semua ahli Pas dalam negara ini , nescaya Pas tidak akan dapat mencipta kejayaan. Dalam semua ahli Pas tetap juga terdapat ahli yang tidak aktif atau dinamakan ahli yang pasif maka bertambah payahlah Pas untuk menghasilkan kejayaan. Namun kenapa pada PRU - 12 yang lalu Pas mengegarkan dunia politik tanah air bila muncul sebagai parti yang mendapat mandat untuk memerintah 3 buah negeri yang diletakan di bawah pakatan rakyat? 1 buah negeri iaitu Perak telah di tarik balik oleh FINANCE.

Ramai yang menyokong Pas tetapi tidak ramai yang mahu menjadi ahli. Apakah yang membuatkan mereka ini takut atau apakah mereka ini takut kepada PAS atau hanya mahu melihat keupayaan PAS terlebih dulu sebelum mahu memberi komitmen sepenuhnya.


Sebenarnya ramai yang tidak mahu menjadi ahli PAS bukanlah mereka takut dengan PAS tetapi mereka ini takut dengan Umno. Itulah hakikat yang menyokong Pas tetapi tidak mahu menyertai Pas.

Itulah Umno yang kadang-kadang lebih mengalahkan tentera Jepun .........dulu Umno takut dengan tentera Jepun tapi sekarang ni orang Jepun pula takut kat Umno. Inilah satu-satunya kejayaan Melayu di mata Jepun........

Berita Menarik Penaga Daily