Thursday 23 June 2011

T-SHIRT BERSIH DILARANG JUAL OLEH PIHAK TERTENTU ?

Surah Al-Maidah ayat 8

PANTAI BERSIH - Berita terkini yang kami terima sungguh mengemparkan. T-shirt 'BERSIH' yang berwarna kuning dan tercatat beberapa tuntutan rakyat yang inginkan keadilan dalam pilihanraya kini dilarang dijual oleh pihak tertentu. Sebelum ini rakyat dikejutkan dengan beberapa laporan adanya pihak tertentu membuat laporan Polis yang bertujuan mengagalkan perhimpunan aman BERSIH yang dijangka akan diadakan pada 9hb Julai ini.

T-Shirt Kuning BERSIH yang dihalang untuk dijual


Terkini , T-Shirt BERSIH pula cuba dihalang untuk dijual kepada orang ramai sebagai satu lagi bentuk halangan untuk mengagalkan tuntutan rakyat terhadap pilihanraya yang lebih adil. Penaga Daily yang dihubungi melalui telefon diberi tahu bahawa kemungkinan perkara ini dicetus oleh pihak tertentu yang tidak mahu rakyat menggunakan medan demostrasi sebagai satu landasan menuntut hak rakyat.

T-Shirt BERSIH yang berwarna kuning dan bertangan pendek ini dijual diantara rm15.00 hingga rm20.00 yang bertujuan untuk menyatakan hak rakyat memohon agar diadakan pilihanraya dengan lebih adil. Perhimpuan yang dijangka dihadiri lebih dari 300 ribu rakyat Malaysia ini juga mendapat liputan dari luar negara.



Berita Menarik Penaga Daily