Wednesday 6 July 2011

UMNO AKAN HARAMKAN APA YANG MEREKA TIDAK MAMPU IKUT.

Apa yang tidak mampu dilawan oleh Umno maka mereka berusaha untuk mengharamkan perkara tersebut. Perkara ini dilihat jelas dan menjadi trend masa kini kerana banyak perkara dan hal-hal yang menyentuh kehidupan rakyat tidak mampu diikuti oleh Umno maka mereka berusaha sedaya mungkin untuk tidak mengiyakan perkara yang sewajarnya diberikan kepada rakyat.

Antara perkara menarik yang boleh dilihat adalah gabungan atau pakatan antara DAP dan  Parti PAS dalam Pakatan Rakyat. Isu-isu tentang penghinaan Karpal Sigh terhadap Pas suatu ketika dulu cuba dibangkitkan kembali oleh Umno bagi membirukan minda rakyat. Ini bertentangan dengan lumrah hidup kerana keinsafan seseorang tidak akan terbangkit dalam waktu yang singkat. 10 tahun lalu penyataan Karpal Sigh mungkin boleh dilihat adalah sewaktu beliau belum memahami apa itu Islam. 

Setelah 10 tahun berlalu, penyataan yang dikeluarkan oleh beliau ( Karpal ) tidak sama lagi seperti dulu. Ini bermaksud bahawa pemahaman beliau terhadap dasar PAS yang terkandung didalam Perlembangaan didalam fasal 3 adalah sesuatu yang benar-benar membawa kebaikan. Namun semua kebaikan dan dakwah ini tidak mahu diakui oleh Umno sebaliknya mereka menyindir mengatakan bahawa tidak perlu berbaik dengan individu yang pernah menghina kita suatu ketika dulu.

Islam mengajar agar kita sering memaafkan antara satu sama lain kerana memaafkan seseorang adalah sifat orang beriman. Namun perkara memaafkan ini tidak pernah mahu dihebahkan oleh Umno sebaliknya terus melihat bahawa PAS tetap terpesong kerana menerima Dap sebagai teman dalam pakatan.

Ini bermaksud bahawa Umno membantah Pakatan antara Pas dan Dap. Kenapa Umno resah? Kerana semangat nasionalisma yang dilaungkan oleh Umno telah ditunjukan antara Pas dan Dap tetapi ini tidak berlaku dalam amalan Umno yang sebenarnya hilang arah kerana tidak mahu menjadikan Al-Quran dan Sunnah sebagai pegangan.

......bersambung.

Berita Menarik Penaga Daily