Wednesday 6 July 2011

SMS PROVOKASI KE BERSIH - 2 ADUN PULAU PINANG KENA GETAH.

Auto City - Provokasi tentang Bersih 2.0 belum tamat walaupun demam Bersih yang melanda Malaysia hampir 'kebah'. Berikutan masalah provokasi Bersih 2.0 yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab , 2 Adun Pakatan Rakyat di Pulau Pinang dikenakan 'getah' melalui sms liar yang sengaja disebarkan bagi menimbulkan kekeliruan antara penyokong Bersih dalam Pakatan.

Laporan Penang Daily di dalam websitenya memaklumkan bahawa sms liar itu di terima oleh pembantu Penang Daily sendiri sekitar pukul 4 petang semalam. Sms juga turut diterima oleh 2 Adun Pakatan iaitu YB Malik Kassim dan TKM 1 YB Dr Mansor.

Kandungan sms liar itu seolah-olah menghasut agar orang ramai tetap akan meneruskan himpunan Bersih tanpa mempedulikan Titah DYMM Sri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong yang mencadangkan agar diadakan satu himpunan di stadium bagi menilai semula tuntutan himpunan Bersih.
Antara kandungan sms liar itu ialah :

JOM KITA AMIK DUIT BELANJA RM200 SEORG & T SHIRT 'BERSIH' UTK DIPAKAI DALAM 'PERHIMPUNAN BERSIH' DI KL. DAPATKN DARI YB MALIK KASIM DI NO 3 JALAN JELITI, SUNWAY TUNAS, JLN PMTG DAMAR LAUT, BYN LEPAS, DAN YB MANSOR OTHMAN, 66. TKT NIBONG KECIL 12, TMN SRI NIBONG, SG NIBONG, MULAI 6 PTG INI. DTG CEPAT SEBELUM HABIS. HEBAHKAN KPD SDRA2 KITA. 

Berita dari Penang Daily :


Mohamad Fauzi Noordin, 50, memberitahu Penangdaily bahawa, beliau menerima mesej liar itu kira-kira 4.00 petang lalu.

Mansor setakat ini gagal dihubungi untuk mendapatkan maklum balas lanjut.

Bagaimanapun, Abdul Malik khabarnya dalam perjalanan ke Ibu Pejabat Polis Negeri untuk membuat laporan polis.

Aksi provokasi tersebut dipercaya ada kaitan dengan beberapa aksi Umno dan pertubuhan bukan kerajaan seperti Perkasa yang merancang untuk untuk bertembung dengan perarakan aman rakyat.

Bagaimanapun, Presiden Bersih 2.0, Dr S Ambiga sebentar tadi memberitahu bahawa perhimpunan akan diteruskan di Stadium demi menjunjung titah Seri Paduka.


Berita Menarik Penaga Daily