Tuesday 15 May 2012

MANGSA RIBUT : GERAI DISIMPANG 3 PASIR GEBU PENAGA DIBERI BANTUAN

As'salammualaikum dan Salam Sejahtera ... bilamana kita mendoakan kesejahteraan sesaorang, tidak mustahil kita akan didoakan oleh orang lain pula ... AMIN ...!!!

Pada awal pagi hari ahad (13.05.2012) baru-baru ini, lebih kurang pada jam 4.00 pagi, sebahagian dari gerai dan khemah peniaga di Simpang 3 Pasir Gebu telah dilanda ribut. Kebanyakkan bumbung khemah gerai telah ranap dan diterbangkan angin kuat. 

Menyedari para peniaga berkenaan perlu meneruskan perniagaan, pihak Penyelaras KADUN Penaga telah berusaha menyumbangkan bantuan khemah baru bagi meringankan beban mereka. 

Semuga dengan ini mereka dapat meneruskan usaha mencari rezeki dengan lebih gigih lagi, perniagaan dari titik peluh sendiri amat berkat dan dijamin halal Insaallah.. !!!

Admin menyampaikan salam simpati pada mangsa-mangsa terlibat dan turut mengucapkan syabas pada pihak yang sudi membantu ... Jazakallah .. !!!

Berikut adalah gambar-gambar yang dapat dilampirkan untuk menceritakan kesan dari kejadian ribut berkenaan ... Maha Suci ALLAH yang memelihara hamba-hambanya dari sebarang kemalangan...!!!...  Wallahhulam ... !!!







Demikianlah, atas sesuatu kejadian itu pasti ada hikmah yang tersembunyi dan ianya diluar dari ilmu kita hambanya yang lemah ... "innalillahhiwainnailaihirajiun..." ..!!!

**Dari Surah Ke13 (Al-Ra'd) ayat 26 yang bermaksud : " ALLAH swt meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi sesiapa yang DIA kehendaki. Mereka bergembira dengan kehidupan didunia, padahal kehidupan didunia itu (dibandingkan dengan) kehidupan akhirat, hanyalah kesenangan (yang sedikit)."

wallahhualam.... terima kasih.... as'salam ...!!!

Berita Menarik Penaga Daily