Saturday 3 September 2011

BUKIT " PEKONG " - MAT SABU BERSALAH !

Riuh sekampung boleh lagi ditahan tapi kalau dah riuh senegara jadi susahlah pulak nak tahan. Kisah Bukit Kepong edisi Mat Sabu memang memeningkan kepala orang Umno sebab kisah Bukit Kepong yang diceritakan oleh Abg Mat dah bertukar jadi kisah Bukit Pekong.

Kenapa pulak jadi Bukit Pekong? Ialah sebab dah pecah pekong di dada Umno. Dah terkeluar bau busuk yang disimpan selama hampir 61 tahun.

Bagi saya Abg Mat ( Mat Sabu ) tetap bersalah tentang cerita Bukit Kepong ni. Salah Abg Mat Sabu terlalu besar bagi saya. Sepatutnya abg mat kena mohon maaf balik dari dari Rakyat Malaysia kerana tidak sepatutnya abg mat menceritakan kisah Bukit Kepong versi abg mat secara terbuka begitu kepada telinga yang masih lagi dijajah.
Salah abg mat yang paling saya tak dapat maafkan ialah sebab abg mat menceritakan kisah ini kepada telinga tali barut penjajah. Dalam keadaaan mana sekalipun mereka tetap akan membutakan hati dan kenyataan yang sepatutnya di terima oleh orang Melayu. Akhirnya kisah mereka akan diabadikan sebagai Bukit Pekong.

Dari cucu
Mat Kilat.
***Ditulis seperti email yang kami terima.





Berita Menarik Penaga Daily